sobota 18. februára 2017

Recept - kokosová roláda

Je to už pár dní, čo som sa neozvala a nepridala nový článok. Odkedy som založila tento blog, tak to tu naozaj žilo, no posledné dni som mala ubehané, sťahovali sa rodičia, boli sme s priateľom na vianočnom večierku, riešili sa ešte nejaké darčeky, behalo sa hore dole, aj po doktoroch kvôli novej práci, pripravovali sme sa na vianočné sviatky, snažila som sa upiecť nejaké koláče, takže som fakt nemala čas na písanie a ak aj áno, tak som nemala chuť sa do nového článku pustiť a chcela som len sedieť či ležať a robiť akurát tak nič. 

Videla som, že sa to na blogu len tak hmýri vianočnými článkami, prianiami i darčekmi. Tiež som chcela pridať článok o tom, ako prebiehali naše Vianoce a čo som podostávala, pretože môj Ježiško bol celkom štedrý. :-D Ale o tom neskôr. 

Práve kvôli tomu, že tieto články sa teraz všade hromadia, tak som sa rozhodla pridať ľahší článok a to recept! Prvý raz za už cca 6 rokov (och, už je to toľko rokov) môjho blogovania som sa odhodlala pridať aj takýto formát a dúfam, že sa Vám bude páčiť. 


Tento nepečený koláč som prvý raz ochutnala na základnej škole, kedy nám ho doniesol spolužiak, keď mal narodeniny. U nás sme ho nikdy nerobili a aj keď som bola niekde na návšteve, tak ho nikto nerobil. A mne vtedy tak chutil, že som ho chcela vyskúšať. Myslela som, že to zvládnem za chvílu, ale celkom to trvalo, kým som urobila cesto aj plnku, ale výsledok stojí za to  a  môžem sa aj sama pochváliť. :-D 

Na prípravu kokosovej rolády budeme potrebovať: 

CESTO - 6 balíkov Marina keksov
200 g práškový cukor
5 polievkových lyžíc kakaa
strúhaný kokos
1 dl rum
1 dl čierna káva aj s usadeninou

PLNKA - 200 g masla
200 g práškový cukor
55 g strúhaný kokos


Postup:


Ako prvé si namelieme na mlynčeku všetky kekse. 


Do rozomletých keksov pridáme práškový cukor, kakao, horúcu kávu a rum. Ja som najprv do keksov pridala cukor a kakao, zmiešala a potom pridala kávu a znovu zamiešala, kým sa mi nevytvorila podobná hmota ako na fotke. Nakoniec som pridala rum, ale môžete ho kľudne pridať rovno s kávou, myslím, že by to bolo jednoduchšie ako pridávať ho do hmoty, ktorá už ako tak drží pokope. Cesto by nemalo byť ani suché, ale ani príliš mokré. 



Potom si pripravíme plnku a to tak, že najprv zmiešame spolu maslo a práškový cukor, potom pridáme aj kokos a zamiešame. Ja som to všetko miešala radšej rukami, pretože mixérom mi to všade prášilo. A aj ak nemáte ešte poriadne rozpustené maslo, tak sa Vám v rukách skôr rozpustí. 



Keď máme cesto aj plnku hotové, pripravíme si papier na pečenie, na ktorý rozsypeme trochu kokosu. Tmavé cesto na papieri a kokose rozvaľkáme. Na rozvaľkané cesto pridáme plnku a poriadne  ju  rozotrieme. Potom pomocou papiera zrolujeme a dáme do chladničky aspoň na pár hodín stunúť. 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára